မုိးေကာင္းကင္ ေအာက္သုိ႕ ေရာက္လာၾကသူအားလံုး က်န္းမာခ်မ္းသာစြာျဖင့္ ရႊင္လန္းခ်မ္းေျမ့ၾကပါေစေၾကာင္း ဆုမြန္ေကာင္းေတာင္း ေမတၱာပုိ႕သလုိက္ပါတယ္။

Saturday, April 10, 2010

တုိ႕တစ္ေတြ ျပန္ဆံုၾကတဲ့အခါ အပုိင္း (၂)

တုိ႕တစ္ေတြ ျပန္ဆံုၾကတဲ့အခါ အပုိင္း (၂)

ကုိယ့္ရဲ႕ အလွဴ မဂၤလာကို လာအႏၱရယ္္္ျပဳတဲ့ သူကုိ ယူထားတဲ့ေၾကြး ေလွ်ာ္ပစ္လုိက္တာ၊ ကုိယ့္ကုိ ေစ်းမတန္တဆ တင္ေရာင္းခဲ့တဲ့သူကို ပ်ဥ္္ခ်ပ္ထုိးေပး လုိက္တာ။

စာက တစ္ဆင့္ ဖတ္ၿပီး သိရတာေတာင္ ရင္ထဲ ေအးျမေနတာ၊ ကာယကံရွင္ေတြဆုိရင္ ဘယ္ေလာက္ေအးျမေနမလဲဆုိတာ မေျပာတက္ေအာင္ပါပဲ။

တကယ္လုိ႕သာ သူတုိ႕ဟာ ဆန္႕က်င္ဘက္ တစ္ခုခု ကုိသာျပဳမူခဲ့ရင္ ကာယကံရွင္ ေတြ အ ဖုိ႕ေကာ ဖတ္ရသူေတြအဖုိ႕ေကာ ပူေလာင္မွဳ တစ္ခုခုကို ခံစားရင္း သက္ျပင္း ရွည္တစ္ခုကို ခ်ၾကရမွာပါ။

တကယ္ေတာ့ ေအးျမျခင္း ပူေလာင္ျခင္းရဲ႕ အေၾကာင္းေလးေတြကို ပထမအဆင့္ အေနနဲ႕ ကုိယ္ကသိထားလုိက္ဖုိ႕ပါ။ က်င့္တာ မက်င့္တာက ဒုတိယကိစၥပါ။

ေဒါသျဖစ္ရင္ ျဖစ္တဲ့သူကုိယ္တုိင္က အရင္ ပူေလာင္ရတာပါ။ ရပ္ကြက္ထဲမွာ ကေလးေတြ အေျပာင္အပ်က္ ေျပာေျပာေနၾကတဲ့ စကား ရွိပါတယ။ ဘာလဲ ဆုိေတာ့ “ မီး…. မီး ဘယကစေလာင္၊ ေလာင္တဲ့ေနရာက စေလာင္တဲ့“ တဲ့။

အေျပာင္အပ်က္ ရယ္စရာ အျဖစ္ေျပာၾကေပမယ့္ တကယ္ေသခ်ာ စဥ္းစားၾကည့္ရင္ ေဒါသ မီးေလာင္ၿပီဆုိရင္ ေဒါသစျဖစ္တဲ့ သူကုိယ္တုိင္က အရင္စအေလာင္ခံရတာပါ။ ေလာင္တဲ့ေနရာမွာလည္း ရုပ္ေကာ နာမ္ေကာ ေလာင္တာပါ။ ရုပ္ေကာနာမ္ေကာ အေလာင္ခံေနရတဲ့လူရဲ႕ မ်က္ႏွာဟာ ဘယ္လုိ ပံုစံေပါက္ေနမယ္ဆုိတာ မွန္းဆသာ ၾကည့္ပါေတာ့။

အကုသုိလ္မီးေတြဟာ တစ္မီးနဲ႕တစ္မီး မတူပါဘူး။ ေဒါသမီးက်တာ့ “၀ုန္းခနဲ ၀ုန္းခနဲ “ ထေလာင္တာပါ။ ဣႆာမစၦရိယမီးက်ေတာ့ တျမည့္ျမည္နဲ႕ ဖြဲမီးလို ေလာင္ေနတာပါ။ တဏွာရာဂမီးက်ေတာ့လည္း တစ္မ်ဳိးပါ။ အကုသုိလ္မီး အေလာင္ခံရၿပီဆုိရင္ အမွားလား၊ အမွန္လားဆုိတာ လံုး၀ကို မသိေတာ့ပါဘူး မသိေတာ့ အမွားေတြကိုပဲ ဆင့္ကာဆင့္ကာ က်ဴးလြန္ေတာ့တာပါပဲ။ ဒီေတာ့ မီးက တစ္ခါထပ္ေလာင္နဲ႕ ေတာ္ေတာ္နဲ႕ မၿငိမ္းႏုိင္ေတာ့ပါဘူး။

ရပ္ကြက္ထဲမွာ တကယ့္ပကတိ မီးေလာင္ၿပီဆုိရင္ အင္အားမ်ဳိးစံုသံုးၿပီး ၿငိမ္းရပါတယ္။ ဒီလုိပါပဲ ကုိယ့္သႏၱာန္မွာ အကုသုိလ္မီးတစ္ခုခု ေလာင္ၿပီဆုိရင္ လည္း သတိနဲ႕ျပန္ၿငိွမ္းရပါတယ္။ တိတိက်က် ေကာက္ျပရရင္ေတာ့ ၀ိပႆနာသတိနဲ႕ ျပန္ၿငွိမ္းရပါတယ္။ မၿငွိမ္းဘဲ လႊတ္ထားရင္ သံသရာအတိပါ စုိးရိမ္ရပါတယ္။

ပကတိမီးကေတာ့ ပစၥဳပၸန္ဘ၀ေလာက္ပဲ ဆုိးက်ိဳးျဖစ္မွာပါ။ ရင္ထဲမွာေလာင္တဲ့ မီးကေတာ့ ပစၥဳပၸန္ဘ၀တင္မကဘဲ တမလြန္အထိဆက္ၿပီး ဆုိးက်ိဳး ေတြ ေပးတက္ပါတယ္။ တခ်ိဳ႕အကုသုိလ္မီးေတြဆုိ ေနာက္တစ္ဘ၀သာမကဘဲ သံသရာအဆက္ဆက္အထိေတာင္ ဆုိးက်ိဳးေတြ လုိက္လုိက္ေပးေလ့ ရွိပါတယ္။ ပကတိမီးကမွ ဥာဏ္ ၀ီရိေတြ သံုး ၿပီး ျပန္ရွာရင္မူလအတုိင္း ျပန္ရႏုိင္ပါေသးတယ္။ အကုသုိလ္မီးကေတာ့ ဘ၀အဆက္ဆက္အရွဳံးေတြပဲ ျပေနေတာ့မွာပါ။

ဒီေတာ့ ကုိယ့္သႏၱာန္မွာ ေဒါသ ဣႆာမစၦရိယစတဲ့ မီးတစ္မီး ေလာင္ၿပီဆုိရင္ ” ေၾသာ္.. ငါ့သႏၱာန္မွာ မီးေလာင္ေနပါလား” ဆုိတာ ပထမဆံုး သိလုိက္ဖုိ႕ပါပဲ။ ေနာက္ ကုိယ့္သႏၱာန္မွာ ေလာင္ေနတဲ့မီးကို သတိေလးနဲ႕ ဆက္ဆက္ၿပီး သိေနလုိက္မယ္ဆုိရင္ ၿငွိမ္းသြားတာမ်ားပါတယ္။ ေႏွးတာနဲ႕ျမန္တာပဲ ကြာပါလိမ့္မယ္။

တခ်ိဳ႕က်ေတာ့ အာရုံဆုိးတစ္ခုခု ကို ေတြ႕လုိက္တာနဲ႕ ဖ်တ္ခနဲ ေဒါသေတာ့ ျဖစ္လုိက္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ တစ္ခဏအတြင္းမွာပဲ သတိရၿပီး ကုိယ့္ေဒါသကုိယ္ ျပန္ထိန္းတက္ပါတယ္။ ဒါက တစ္ေယာက္ပါ။

တခ်ိဳ႕က်ေတာ့ အာရုံဆုိးေၾကာင့္ ေဒါသျဖစ္လုိက္တာ အဲဒီေဒါသဟာ အရွိန္မေသေတာ့ဘဲ တျမည့္ျမည့္နဲ႕ ေတာ္ေတာ္ၾကာၾကာအထိ ျဖစ္ေနတက္ပါတယ္။ ဒါက တစ္ေယာက္ပါ။

တကယ္လုိ႕ ကုိယ္က ပထမအမ်ဳိးအစားထဲမွာ မပါႏုိင္ေသးရင္ေတာင္ ဒုတိယ အမ်ဳိးအစားေလာက္ကုိေတာ့ ပါေအာင္ ႀကိဳးစားရပါမယ္။

ဒုတိယလူျဖစ္ဖုိ႕ အဓိကအေၾကာင္းကေတာ့ ကုိယ္ျဖစ္ေနတဲ့ေဒါသကို အျပစ္တစ္ခုအေနနဲ႕တကယ္ျမင္သြားေအာင္ ဆင္ျခင္လုိက္ႏုိင္ဖုိ႕ပါပဲ။ အျပစ္တစ္ခုအေနနဲ႕ တကယ္ျမင္သြားရင္ ေပ်ာက္သြားတာမ်ားပါတယ္။ ဘာျဖစ္လုိ႕လဲဆုိေတာ့ အေကာင္းအဆုိးမသိရေလာက္ေအာင္ ဘယ္သူမွမည့ံၾကပါဘူး။

တခ်ိဳ႕ပုဂၢိဳလ္ေတြမ်ား အာရုံဆုိးတစ္ခု ဖ်တ္ခနဲ၀င္လာတာနဲ႕ ဖ်တ္ခနဲ အလုိလုိ သည္းခံၿပီးသား ျဖစ္ေနတက္ပါတယ္။ အတိတ္အတိတ္ဘ၀ေတြက ပါရမီပါခဲ့တာလည္း ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ဒါမွ မဟုတ္ အက်င့္နဲ႕လည္း ဆုိင္ခ်င္ ဆုိင္မယ္ထင္ပါတယ္။ ဘယ္အာရံုနဲ႕ပဲေတြ႕ ကုိယ္ကသည္းခံ ခြင့္လႊတ္ ၿပီးသား ျဖစ္ေနပါလိမ့္မယ္။

ေညာင္တုန္းေရႊဟသၤာစံေက်ာင္း ဆရာေတာ္ ဘုရားက ေရစက္ခ်တဲ့အခါတုိင္း ” ဘယ္လုိအာရုံမ်ဳိးနဲ႕ပဲ ေတြ႕ေတြ႕ ကုသုိလ္ျဖစ္ေအာင္ ႏွလံုးသြင္းတက္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ျဖစ္ရပါလုိ၏” လုိ႕ ေရစက္ခ်ေပးေလ့ ရွိပါတယ္တဲ့။

ကုိယ္သေဘာမေတြ႕တဲ့ အာရုံေတြ႔တုိင္း ေဒါသျဖစ္ေနရမယ္ဆုိရင္ ေဒါသျဖစ္လုိ႕ကို ဆံုးေတာ့မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ စကားကုိ ဟုိေျပာဒီေျပာ ေျပာတက္တဲ့သူနဲက ေတြ႕ရရင္လည္း ” ေၾသာ္္ …သူက စကားကုိ ဟုိေျပာဒီေျပာ ေျပာတက္တဲ့စရုိက္ရွီတဲ့သူပဲေလ ” ဆုိၿပီး သည္းခံခြင့္လႊတ္ရပါတယ္။ နာမည္ယူတက္တဲ့ သူကိုေတြ႕ရရင္လည္း ” ေၾသာ္ .. သူက နာမည္ယူတက္တဲ့ စရုိက္ရွိတဲ့ သူပဲ ေလ ” ဆုိၿပီး သည္းခံ ခြင့္လႊတ္ရပါတယ္။

စပ္စုတက္တဲ့သူေတြ႕ရရင္လည္း ” ေၾသာ္ .. သူက စပ္စုတက္တဲ့ စရုိက္ရွိတဲ့သူပဲေလ ” ဆုိၿပီး သည္းခံ ခြင့္လႊတ္ရပါတယ္။

မနာလုိ ၀န္တုိတက္တဲ့သူကိုေတြ႕ရရင္လည္း ” ေၾသာ္ .. သူက မနာလုိ ၀န္တုိတက္တဲ့ စရုိက္ရွိတဲ့ သူပဲေလ “ ဆုိၿပီး သည္းခံ ခြင့္လႊတ္ရပါတယ္။ ဒီလုိပါပဲ။ လူေတြရဲ႕ ျဖစ္တက္တဲ့ စရုိက္ကုိ အာရုံ ျပဳၿပီး ” စရုိက္ဆုိတာ ပယ္ရခက္တယ္ေလ ” ဆုိၿပီး သည္းခံ ခြင့္လႊတ္ရပါတယ္။

သီလသမာဓိပညာနံ၊ ခႏၱီပဓာန ကာရဏ။

သေဗၺပိ ကုသလာဓမၼာ၊ ခႏၱ်ာယတၱာ၀ ၀ၯေရ။

ဂါထာေလးက ဘာေျပာတလဲဆုိေတာ့ သီလ ေတြ ေဆာက္တည္ေတာ့မယ္၊ သမထ ၀ိပႆနာေတြ ပြားမ်ားေတာ့မယ္ဆုိရင္ ခႏၱီဆုိတဲ့ သည္းခံျခင္းဟာ အဓိကပဓာနက်သလုိ အားႀကီးတဲ့ကုသုိလ္ေတြ လုပ္တဲ့အခါမွာလည္း ခႏၱီပါမွပဲ ႀကီးပြားတုိးတက္ေအာင္ျမင္ႏုိင္ပါတယ္တဲ့။

ဒီေတာ့ အားႀကီးတဲ့ ဘာသာေရးပရဟိတေတြ၊ အားႀကီးတဲ့လူမွဳေရး ပရဟိတေတြလုပ္တဲ့အခါ၊ ဒါမွမဟုတ္ လုပ္ေတာ့မယ္ဆုိရင္ ခႏၱီမပါဘဲနဲ႕ လုပ္လုိ႕ကုိ မရပါဘူး။

ခႏၱီမပါဘဲနဲ႕ လုပ္တဲ့ အဖြဲ႕အစည္းေတြဟာ မၾကာခင္ ကြဲသြားတက္ေလ့ရွိပါတယ္။

ကုိယ္လုပ္ေနသမွ် ကာလတစ္ေလွ်ာက္မွာ ကုိယ္ေဘာမေတြ႕တဲ့ အာရုံေတြကေတာ့ တစ္ခုမဟုတ္ တစ္ခုေတြ႕ေနရမွာပါ။

ကုိယ္သေဘာမေတြ႕တဲ့ အာရုံတစ္ခုနဲကေတြ႕တုိင္း ခႏၱီကိုလက္ကုိင္ထားၿပီး ေရွ့ကုိ ဆက္ရမွာပါ။

သည္းခံဖူးမွ သည္းခံျခင္းရဲ႕ အရသာကုိ သိတာပါ။ ခြင့္လႊတ္ဖူးမွ ခြင္လႊတ္ျခင္းရဲ႕ အရသာကို သိတာပါ။

ကုိယ္က အဲဒီအရသာကုိသိခ်င္ရင္ သည္းခံျခင္းနဲ႕ ခြင့္လႊတ္ျခင္းကို တစ္တုိ႕ႏွစ္တုိ႕ေလာက္ေတာ့ ျမည္းၾကည့္ရမွာပါ။

အရသာကုိ ေကာင္းေကာင္းသိသြားၿပီဆုိရင္ ခြင္မလႊတ္ရရင္ မေနႏုိင္ေလာက္ေအာင္ကို ျဖစ္သြားပါလိမ့္မယ္။

ႀကံဳလုိ႕ေျပာရရင္ ပရဟိတဟာ အစားထုိး ပရဟိတနဲ႕ ပရဟိတစစ္စစ္ ဆုိၿပီး ႏွစ္မ်ဳိးရွိပါတယ္။

လုပ္သက္ေစ့သြားလုိ႕ ပင္စင္ယူတဲ့အခါလူဟာ အလုပ္မရွိေတာ့ အထီးက်န္ေနတက္ပါတယ္။ အဲဒီ အထီးက်န္မွဳကုိ ကုစားဖုိ႕ အတြက္ ပရဟိတ အဖြဲ႕အစည္းေတြမွာ ၀င္လုပ္ေလ့ရွိပါတယ္။ ဒါဟာ အစားထုိး ပရဟိတပါ။

ဒါက ေယဘုယ်အသက္အရြယ္နဲ႕ယွဥ္ၿပီး ေျပာတာပါ။ တကယ္ေတာ့ လူတုိင္းလူတုိင္းမွာ ကိုယ္စီ အထီးက်န္မွဳေရာဂါေလးေတြ မသိမသာ ရွိေနတက္ပါတယ္။ ကုိယ့္ရဲ႕ အထီးက်န္မွဳ ေရာဂါေလးေတြကို ပရဟိတေလးေတြနဲ႕ ကုစားရပါတယ္။ ပရဟိတေလးေတြလုပ္ေနရင္ ကုိယ့္ရဲ႕ အထီးက်န္မွဳေလးေတြဟာ သက္သာေပ်ာက္ကင္းေနတက္ပါတယ္။

ဒီေတာ့ ကုိယ္က ” ေၾသာ္ ငါ့ရဲ႕ အထီးက်န္မွဳေတြကုိ ဒီပရဟိတေတြက ကုစားေပးေနပါလား ” ဆုိၿပီး ကုိယ္လုပ္ေနတဲ့အဖြဲ႕အစည္းကုိ ေက်းဇူးတစ္တင္တင္ရွိေနရမွာပါ။

တစ္ခုရွိတာက အဲဒီလုိအခ်ိန္မ်ဳိးမွာ ” ငါက ပရဟိတလုပ္တာ၊ ငါက ပရဟိတလုပ္တာ ” ဆုိၿပီး အသိမွား၊ အျမင္မွားေလးေတြ ၀င္လာတက္ပါတယ္။ အဲဒီလုိ၀င္လာမယ္ဆုိရင္ေတာ့ အဆင္မေျပမွဳေတြနဲ႕ဆုိးက်ိဳးေတြပဲ ဆင့္ကာ ဆင့္ကာ ျဖစ္ေနေတာ့မွာပါ ။ ဒါေၾကာင့္ အေတြးမ်ားမ်ားမ၀င္ႏုိင္ေအာင္ သတိနဲ႕ ျပန္ထိန္းရပါတယ္။

ပရဟိတစစ္စစ္ဆုိတာကေတာ့ သူတစ္ပါးအက်ိဳးကုိငဲ့တယ္။ မိမိအက်ဳိးကို မငဲ့ဘူး။ နိဗၺာန္ကုိ ဦးတည္တယ္၊ ဒါက တကယ့္ပရဟိတစစ္စစ္ပါ။

ဒါေၾကာင့္ ကုိယ္လုပ္ေနတဲ့ ပရဟိတဟာ အစားထုိးပရဟိတလား ပရဟိတစစ္စစ္လားဆုိတာ အရင္ဆံုး ခြဲျခားသိထားဖုိ႕ လုိပါတယ္။

တကယ္လုိ႕ ကုိယ္က အစားထုိးပရဟိတကို လုပ္ျဖစ္ေနတယ္ဆုိရင္လည္း ဘာမွ အားငယ္ေနစရာမလုိပါဘူး။ ကုိယ္ရဲ႕ ပရဟိတဟာ ဘယ္ပရဟိတ ျဖစ္တယ္ဆုိတာသာ သိထားဖုိ႕ အဓိကပါ။

အခ်စ္၀တၳဳေရးဆရာေတြ မၾကာခဏေရးေလ့ ရွိတဲ့ စာပုိဒ္တစ္ပုိဒ္ ရွိပါတယ္။

ကမၻာႀကီးဟာ အမွန္တကယ္လံုးၿပီး ၂၃ ႏွစ္ပုိင္းတစ္ပုိင္း ဒီဂရီတိမ္းေစာင္းၿပီး ၂၄ နာရီတစ္ပတ္လည္ေနခဲ့ရုိးမွန္ခဲ့ရင္ ေက်ာခုိင္းၿပီး ခြဲခြာသြားတဲ့ ခ်စ္သူႏွစ္ဦးဟာ တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္မွာ မ်က္ႏွာခ်င္းဆုိင္ၿပီး ျပန္ေတြ႕ၾကလိမ့္မယ္တဲ့။

အခ်စ္၀တၳဳေရးဆရာေတြက သိပၸံသဘာ၀ကိုကုိင္ၿပီး ေရးၾကတာပါ။

ကံၾကမၼာ သေဘာတရားအရလည္း လူႏွစ္ေယာက္ဟာ နိဗၺာန္မရေသးသမွ် တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္ တစ္ေနရာရာမွာ ျပန္လည္ေတြ႕ဆံုၾကရဦးမွာပါ။

အဲဒီလုိမ်က္ႏွာခ်င္းဆုိင္ ျပန္လည္ေတြ႕ဆံုၾကရတဲ့အခါ ဘယ္လုိ မ်က္ႏွာေတြနဲ႕ ဆံုၾကမလဲ………? ။

အဲဒီအခါ သူကလည္းအၿပံဳး ကုိယ္ကလည္းအၿပံဳးနဲ႕ ႏွဳတ္ဆက္လုိက္ၾကတဲ့အခ်ိန္ဟာ ကမၻာေလာကႀကီးရဲ႕ တစ္ေနရာမွာ အလွတစ္ခုဆင္ လုိက္ၾကတာပါ ။

ကဲ….. စာဖတ္သူ ၊ ကုိယ့္သေဘာမေတြ႕တဲ့ အာရုံတစ္ခုကုိ ေတြ႕ရတဲ့အခါ သည္းခံခြင့္လႊတ္ၾကည့္ပါလား….။ အရသာ ဘယ္လုိရွိတယ္ဆုိတာ သိရေအာင္လုိ႕ ပါ။

ၿပီးေတာ့ ခြဲခြာျခင္းေတြနဲ႕ ေ၀ကြာၾကရင္ တစ္ေနရာမွာ ကံအားေလ်ာ္စြာ ျပန္ဆံုၾကရတဲ့အခါ အၿပံဳး နဲ႕ ႏွုတ္ဆက္ႏုိင္ေအာင္ ရယ္ပါ ။

ရေ၀ႏြယ္ (အင္းမ)

ရုပ္ရွင္ေတးကဗ်ာမဂၢဇင္း

မတ္လ၊ ၂၀၀၆ ။

ေဇာ္သိခၤ

0 comments:

 
^ထိပ္ဆံုးသို႕